2014 m. liepos 17 d., ketvirtadienis

Air Lituanica“: artėjančio bankroto požymiai

Kurį laiką nerašiau apie „Air Lituanica“, vis laukiau finansinių ataskaitų, kad būtų galima objektyviai rašyti šia tema. Tačiau panašu į tai, kad šios bendrovės finansinių ataskaitų teks palūkėti. Maža to, atsirado daug kitų nerimą keliančių ženklų, kurie dažniausiai būna artėjančio bankroto pranašai.

Taigi trumpai ir argumentuotai, kodėl man atrodo, kad „Air Lituanica“ sparčiai darda link bankroto:
  • Nepateikiamos finansinės ataskaitos. „Air Lituanica“ buvo įsteigta 2012 m.gegužės pabaigoje, tačiau Registrų centrui vis dar nepateiktos finansinės ataskaitos nei už 2012, nei už 2013 metus. Tai padaryti bendrovė turėjo iki praėjusių ir šių metų gegužės pabaigos. Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą bendrovės veiklos ataskaitų nepateikimas Juridinių asmenų registrui laiku ir nustatyta tvarka užtraukia bendrovei 1-10 tūkst. Lt baudą. Panašu, kad „Air Lituanicos“ vadovams ir steigėjams yra ką slėpti, kad piktybiškai vengiama parodyti įmonės finansines ataskaitas.
  • Neteisėti Vilniaus miesto savivaldybės veiksmai su įmonės įstatiniu kapitalu. “Vilniaus miesto savivaldybės taryba, nesant tinkamai atlikto sprendimo investuoti ekonominio ir socialinio vertinimo, kurio rezultatai gali turėti lemiamos įtakos sprendimo priėmimui, negalėjo priimti sprendimo investuoti, todėl šis sprendimas yra neteisėtas ir naikintinas“, - teigiama Apeliacinio teismo nutartyje. Anot teismo, savivaldybės sprendimas investuoti 2,25 mln. litų į „Start Vilniaus“ įstatinį kapitalą priimtas, tinkamai neištyrus jo ekonominio ir socialinio pagrįstumo, taigi, pažeidžiant viešosios teisės principą. Teismo teigimu, savivaldybės pateiktas pagrindimas neatitiko net minimalių kokybinių reikalavimų.
  • Vertingo ir brangaus Vilniaus miesto savivaldybės nekilnojimo turto migravimas į „Air Lituanicos“ aktyvus. Jau esu rašęs apie egzotišką „Air Litunicos“ turtą – sprogusių pirčių kompleksą. Neseniai Vilniaus miesto avialinijos praturtėjo dar kelias egzotiškais NT objektais. Vilniaus miesto savivaldybės taryba bendrovei „Start Vilnius", valdančiai oro linijų bendrovę „Air Lituanica", turtiniu įnašu, kurio vertė 3,618 mln. litų, padidino įstatinį kapitalą. Skrydžių bendrovei perduoti du medicininių atliekų priėmimo ir šalinimo cechai (657,5 kv. m ploto, 979 tūkst. Lt), medienos džiovykla (416,77 kv. m ploto, 543 tūkst. Lt), sandėlis su gamybinėmis patalpomis (1747,17 kv. m ploto, 2,046 mln. Lt), butas (Žirmūnų g. 1A, 50 tūkst. Lt). Įdomu, kam skrydžių bendrovei reikia pirties griuvėsių, medicininių atliekų perdirbimo cechų, medienos džiovyklos, buto Žirmūnuose ir beveik 2000 kv. ploto sandėlio? Kažkaip nė vienas iš išvardintų objektų neturi nieko bendro nei su aviacija, nei su keleivių pervežimu. Tad nenorom kyla įtarimas, kad ruošiama eilinė afera, kai kažkas priglaus visą tą turtelį, o „Air Lituanicos“ nuostoliai liks bankrutuojančiai Vilniaus miesto savivaldybei.
  • Nuolatinis vėlavimas. Nuolatiniai „Air Lituanicos“ skrydžių vėlavimai jau tapo šios bendrovės „vizitine kortele“. Kai lietuviškos oro bendrovės lėktuvai vėluoja 3-4 val., žmonės net nereiškia pretenzijų, o džiaugiasi, kad neteks laukti skrydžio 9 val. ir nakvoti oro uoste. „Air Lituanicai“ kartais ir 12 val. vėlavimas ne riba. Nuolatos vėluodama „Air Lituanica“ pjauna šaką, ant kurios sėdi, nes nė vienas sveiko proto žmogus nepirks jų bilietų, nes šios bendrovės skrydžiai neprognozuojami. O po „Go Planet Travel“ bankroto ekstremalų skaičius Lietuvoje gerokai sumažėjo.
  • „Air Lituanicos“ darbuotojų profesinė kompetencija, tiksliau - jos nebuvimas. Jau esu rašęs, kad šios bendrovės darbuotojai nesugebėjo normaliai pasirūpinti keleiviais po skandalo su estais, kuomet estų avialinijos atsisakė bendradarbiauti dėl susikaupusių skolų. Aš jau buvau susitaikęs su tuo, kad „Air Lituanicos“ darbuotojai "deda" ant klientų, bet jų stafas vėl sugebėjo mane nustebinti. Po tradicinio 9 val. vėlavimo, lietuviškos skrydžių bendrovės Komunikacijos vadovė Sandra Meškauskaitė pakomentavo: „...Taip pat minimą keleivės skrydžio dieną įvyko force majore situacija, kai dėl techninių priežasčių skrydžio laikas dar kartą buvo nukeltas keleiviams jau esant oro uoste, tokiais atvejais pagal reglamentą kompanijai priklauso pasirūpinti savo keleiviais...“ Jei aviacijos bendrovės komunikacijos skyriaus vadovė net nesuvokia kas yra force majore ir nesugeba atskirti nenugalimos jėgos (ugnikalnio išsiveržimais, žemės drebėjimas, cunamis ir kt.) aplinkybių nuo techninio gedimo, tai ką aš žinau...  nenustebčiau, jei vėliau paaiškėtų, kad jų lėktuvus pilotuoja traktorininkai, o skrydžio palydovėmis dirba melžėjos.
  • Nuolatinės skolos SODRAI. „Air Litunica“ skolos SODRAI jau nieko nestebina. Pradžioje jie tą informaciją bandė slėpti, bet dabar skolos SODRAI jau tapo norma, į kurią niekas nekreipia dėmesio. O reikėtų, nes nuolatinės skolos SODRAI reiškia vieną iš vieną iš dviejų: arba įmonėje dirba žiopla finansininkė, arba įmonę kankina apyvartinių lėšų stygius. Nei viena, nei kita įmonei nežada nieko gero.

Sudėjus aukščiau išvardintus faktus peršasi išvada, kad „Air Litunicos“ bankrotas neišvengiamas, klausimas tik vienas – kaip ilgai ši bendrovė merdės. Na, o ekstremalams, kurie nusprendėte įsigyti "Air Lituanica" bilietus, rekomenduoju apsidrausti nuo neįvykusios kelionės arba bilietus pirkti su kreditine kortele, taip pasididinsite savo šansus, "Air Lituanica" bankroto atveju, atgauti pinigus.
Papildyta (2014-07-22): šiandienos spauda rašo, kad „Air Lituanica“ galiausiai ryžosi pateikti finansines atskaitas Registrų centrui. Registrų centro duomenimis, pernai „Air Lituanica” gavo 23,359 mln. Lt pajamų. Bendrovės grynasis nuostolis 2013 m. siekė 14,228 mln. Lt. Darbo užmokesčiui pernai skirta 2,450 mln. Lt. Praėjusių metų pabaigoje „Air Lituanica” bendrovėje dirbo 55 darbuotojai. Skelbiama, kad bendrovės vadovui 2013 m. priskaičiuotas darbo užmokestis (neatskaičius mokesčių, su priedais) – 487,307 tūkst. Lt (vidutiniškai 40,6 tūkst. Lt per mėnesį). Visos veiklos sąnaudos – 4,593 mln. Lt. 
Atkreipkite dėmesį į atlyginimus: direktoriaus alga – 20% nuo viso darbo užmokesčio fondo ir 10% nuo visų veikos sąnaudų. Nežinau kaip Jums, bet man tai panašu į lėšų įsisavinimą. Beje, 2015 baigiasi Zuoko, kaip Vilniaus mero kadencija ir 2014 metų pabaigoje tikimasi sulaukti Švedijos karalystės Stokholmo prekybos rūmų arbitražo nuosprendžio dėl bendradarbiavimo sutarties su „Estonian Air" nutraukimo. O sutartis buvo nutraukta dėl „Air Lituanicos“ skolų. 
Taigi, jau ne tik galime  drąsiai kalbėti apie garantuotą „Air Litunicos“ bankrotą, bet net gi plius/minus numatyti bankroto datą. 

2014 m. birželio 28 d., šeštadienis

Piešinys vietoj fotografijos

Nors reklamos guru Ogilvi ir mokė mus, kad reklamoje geriau naudoti fotografijas, o ne piešinius, tačiau galima rasti puikių pavyzdžių, kuomet fainas piešinys ir teisingai įgyvendinta idėja nustelbia bet kokią fotografiją. Mane užkabino James Shark Pub internetinė svetainė. Pub‘o piešinys stebina neįtikėtinu tikslumu, preciziškumu ir detalėmis. Aš net neįsivaizduoju, kiek toks darbas kainavo. Dažniausiai tokie darbai kainuoja didelius pinigus. Bet efektas, kurį sukuria šis piešinys, tikrai to vertas. Ypač, kai naudojamas papildomas bonusas – rentgeno efektas. Pub'o svetainėje užveskite pelytę ant pastato ir pamatysite detalų pub‘o interjerą.

Kam to reikia? Tiesiog įsiklausykite į savo pojūčius, kuomet užeisite į šią svetainę. Jaučiate profesionalumo, solidumo ir intrigos dvelksmą? Būtent to ir buvo siekiama. Maža to, pub‘o piešinys sukuria ir mažytį viruso efektą. Jums juk norėsis pasidalinti su draugais: “žiūrėk, koks fainas dalykėlis!“?

Spėju, šis piešinis į pub‘ą atveda daugiau klientų, nei atvestų bet kokios fotografijos ar net vidutinė reklaminė kampanija. 

2014 m. gegužės 25 d., sekmadienis

Maidanas smegenims

Šį kartą trumpai, labai trumpai. Jūsų dėmesiui - ukrainietiškos horilkos reklama. Tiksliau, net ne reklama, o Maidanas Jūsų smegenims. Prisipažinsiu, klipą peržiūrėjau kelis kartus, bet taip ir nesupratau, ar verkti, ar juoktis...

 

2014 m. sausio 1 d., trečiadienis

2013 metų 5 didžiausios komunikacijos nesekmės socialiniuose tinkluose

Kokių komunikacijos klaidų neatleidžia vartotojai? Kaip negalima juokauti? Ko nederėtų laikinti? Jūsų dėmesiui praėjusių metų didžiausios nesėkmes socmedijos tyruose:

5 vieta. Juokai juokais, o kartais ir galvoti reikia

Gebėjimas sėkmingai laiku ir vietoje pajuokauti yra vertinga žmogaus savybė, o mokėjimas pasijuokti pačiam iš savęs – neįkainojamas. Tačiau įprasto gyvenimo taisyklės nevisada veikia digital erdvėje. Jūsų dėmesiui nevykęs “Sberbank Rossii” pajuokavimas. Bankas Facebook’e ir Twitter’yje skėlė bajerį apie eiles ir savo didžiausią klientų grupę – pensininkus. Dėl šio nevykusio pajuokavimo banką užpludo kritikos lavina ir bankui teko atsiprašinėti, bei trinti postus ir tvitus. Nevykusio bajerio rezultatas –  milijonai piktų klientų
4 vieta. Pigaus piaro besivaikant



Prezidentė Dalia Grybauskaitė į buvusios Didžiosios Britanijos ministrės pirmininkės Margaret Thatcher laidotuves Londone išskrido su pigių skrydžių aviakompanija „Wizz Air“. „Prezidentė pasirinko paprasčiausią, pigiausią ir greičiausią būdą pasiekti Londoną“, – pareiškė baltųjų rūmų Daukanto aikštėje spaudos tarnyba, kai į socialinį tinklą „Facebook“ įkėlė prezidentės Dalios Grybauskaitės nuotrauką iš „Wizz Air“ lėktuvo, skrendančio į Londoną. Tačiau Jos Ekselencija besivaikydama reitingų pamiršo, kad ji reprezentuoja Lietuvos Respubliką, o ne Pasvalio rajono fermą, ir vyksta ji į vienos iškiliausių pasaulio politikių laidotuves, o ne  aplankyti draugų ar giminaičių dirbančių Anglijos fabrikuose. Įsijautusi į parodomąjį taupymą, į „paprastumą“, prezidentė nė nepajuto, kad jos menamas „paprastumas“ virto „prastumu“ ir „pigumu“. Ir dar reikia džiaugtis, kad prezidentė reklamavo pigias avialinijas, o ne sexshopą ar kebabinę prie stoties. O juk žinant Jos Ekselencijos meilę „paprastumui“ ir pigiems niekučiams iš "Ikea" - Prezidentūros reklamos kainos neturėtų kandžiotis ir prezidentė galėtų puikuotis ant bet kurio Lietuvos  alubario reklamos.
3 vieta. Pasakyk kas tavo draugas, aš pasakysiu kas tu



Kai politikai atrado socialinius tinklus, tai visi tikėjosi iš jų ne tik svarbių, bet ir paprastų žmogiškų žinučių, pastabų ar net pajuokavimų. Tačiau politikai pamiršo, kad net neformalus bendravimas turi ribas, o kai esi viešas asmuo, tai neformalaus bendravimo ribų kartelė yra gan aukštai. Bet, pasirodo, Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas žmogus paprastas ir dėjo skersą (tikrąją to žodžių junginio prasme) ant visų ribų ir tapo vieno Londono viešnamio fanu. Kaip sakoma sveiko vyro – sveiki norai.  Beje, britai dar katučių ploti turėtų, kad jų premjeras yra konservatyvus ir seka elitinio viešnamio naujienas, o ne priklauso kokiam iškrypėlių klubui.
2 vieta. Svetimom nelaimėm besidžiaugiant



Jau esu rašęs apie tai kaip Zippo gelbsti Olimpiadą. Zippo nepasimetė, o išnaudojo situaciją ir pademonstravo puikų realaus laiko marketingo pavyzdį. Zippo, paleidus šią kampaniją, net padidino savo fanų skaičių beveik 30 000, tačiau ši foto labai greitai dingo iš eterio. Zippo neįvertino kelių faktų: pirmiausia jie pamiršo, kad besidžiaugiant svetimom nelaimėm verslo nepadarysi, bei neįvertino, kad Rusijai ir rusams ši Olimpiada reiškia labai daug. Todėl nors ir surinkę  beveik 30 000 naujų fanų, jie gavo gausybę kritikos ir neigiamų atsiliepimų.
1 vieta. Žioplį ir bažnyčioje muša



Kartais įmonių marketingistai taip pasineria į socialinius tinklus, kad praranda atidumą, bei pradeda maišyti asmenines ir verslo paskyras, arba tiesiog žioplai laikina viską iš eilės. Mercedes-Benz pasinaudojo savo konkurentų žioplumu, kai jie užlaikino vieną Mercedes-Benz postą ir štai prašom rezultatas - Mercedes gamina geriausius pasaulio automobilius, o jų konkurentai: Porshe, Bentley, Lexus ir Co pripažįsta, kad yra antrarūšiai. Suma sumarum: riebus pliusas Mercedes už išradingumą ir dėkui kitiems automobilių gamintojams už drąsą, pripažįstant konkurentų pranašumą. Nors tokia drąsa, labiau panašėja į kvailumą. 
Komunikacijos nesėkmės socialiniuose tinkluose yra gan dažnas reiškinys. Tai normalu, nes mes bendraujame su konkrečiais žmonėmis, o ne su abstrakčia tiksline rinka. O bendravimas visuomet turi Force majeure elementų, kurie ir tampa tokių nesėkmių priežastimis. Ir tai normalu, nes nėra neklystančių ir neįmanoma apsidrausti nuo bendravimo nesėkmių. Tiesiog su tuo reikia susitaikyti, nesėkmes priimti kaip pamoką ir stengtis laikytis elementarių komunikacijos socialiniuose tinkluose taisyklių:
1. Pažinti savo auditoriją. Būtina gerai pažinti savo fanus ir sekėjus, išsiaiškinti jų pomėgius ir vertybes. Rekomenduojama išsiaiškinti kas patinka jų fanams, o kas Jūsų auditoriją veikia, kaip bulių raudonas skuduras. Tiesiog verta pasidaryti sąrašus pomėgių, interesų ir vengtinų temų
2. Suprasti kaip bendrauti.  Tiesiog reikėtų suvokti kaip ir su kokia auditorija bendrauti. Paprasčiausias pavyzdys: familiarus, tiesmukas bendravimas nepriimtinas vyresniems žmonėms ir atvirkščiai – formalus, oficialus bendravimas nepatinka jaunimui.
3. Atminkite, visi yra skirtingi. Komunikuojant svarbu atsižvelgti į visų savo fanų segmentus, o ne tik postinti ir tvitinti tai kas patinka auditorijos branduoliui. Kaip matome iš "Sberbank Rossii" pavyzdžio žinutė buvo skirta tik progresyviam auditorijos segmentui - jaunimui, o vyresniems žmonėms tai nuskambėjo kaip įžeidimas.
4. Sveikas protas. Tiesiog įjunkite sveiką protą. Planuokite savo komunikaciją ir nesielkite impulsyviai. Juk geriausias ekspromtas yra gerai suplanuotas ekspromtas. Beje, rimtos įmonės, aktyviai bendraujančios socialiniuose tinkluose arba samdo atskirą, nepriklausomą agentūrą socmedijos komunikacijai, arba turi vidinius cenzorius, kurie tikrina marketingo skyriaus žinutes,  prieš paleidžiant jas į eterį - ar jos   atitinka visuomenės normas, įmonės vidaus politikos taisykles ir nekenkia bendrovės reputacijai. Nors, kaip rodo dauguma pavyzdžiu – su sveiku protu sunkoka tiek verslui, tiek politikams.

2013 m. gruodžio 22 d., sekmadienis

„Lego“ marketingas

Daugelis mūsų vaikystėje mėgome konstruoti, vyresni žaidė senais rusiškai konstruktoriais, jaunesni konstravo jau iš „Lego“ kaladėlių. Tačiau turbūt nė vienas neįsivaizdavome, kad iš „Lego“ kaladėlių galima sukonstruoti realų, važiuojantį automobilį.
„SuperAwesomeMicroProject“ sukūrė kažką neįtikėtino. Komanda iš atskirų pusės milijono „Lego“ kaladėlių sudėjo automobilį, kuris iš tiesų gali važiuoti gatve. „Lego“ automobilio ratus suka keturi varikliai, kurie primena senų lėktuvų variklius. Pats variklis, kaip ir visas automobilis, pagamintas tik iš „Lego“ kaladėlių, o jame dirba net 256 stūmokliai, kurie veikia suspausto oro pagalba. Transporto priemonė gali važiuoti apie 20-30 km/val. greičiu.



Tikrai neįtikėtinas marketinginis „Lego“ žingsnis – vienu šūviu kelis zuikius. Pirmiausia labai originaliai atkreipė į save potencialių klientų dėmesį. Antra, pademonstravo visuomenei savo produkto galimybes ir potencialą. Ir galiausiai visas veiksmas ir šurmulys prieš pat Kalėdas – kuomet vyksta didžiausi pardavimai metuose. Beje, reikia pažymėti, kad produkto galimybių demonstravimas „in action“ ir potencialių klientų dėmesio medžioklė yra „Lego“ marketingistų arkliukas.


Pavyzdžiui spalio pabaigoje viename Maskvos prekybos centre, šalia firminės „Lego“ parduotuvės, atsirado realaus dydžio „Lego“ tigras sudėliotas iš kaladėlių. Dabar aš tikrai žinau, kad iš „Lego“ galima sukonstruoti absoliučiai viską!

2013 m. gruodžio 15 d., sekmadienis

Kaip virtualus poilsis pavirsta realiu

Rugsėjo pabaigoje rašiau apie tai, kaip Lietuvos turizmas keliasi į socialinius tinklus. Tame straipsnyje buvau užsiminęs, kad ta Lietuvos  valstybinio turizmo departamento (tolia VTD) on-line kampanija yra blankoka ir neverta už ją sumokėtų pinigų. Taip pat žadėjau pateikti  įdomių ir originalių pavyzdžių, kuriais ateityje galėtų pasinaudoti VTD. Taigi šiandien noriu Jums pristatyti „Cape town tourism“ ir reklamos vilkų „Ogilvy“ on-line kampaniją, kurios metu virtualiai aplankomas Keiptaunas, o vėliau laimingieji gauna įvairių dovanų, tame tarpe ir realią kelionę į šį nuostabų Pietų Afrikos miestą. 

virtuali kelione i cape Town

Jums reikia užeiti į My Cape Town Holiday svetainę Feisbook’e, spustelti Start the holiday ir tuomet Jūsų Facebook profilis jau “valgo”, „varo į ekskursijas“ bei “tūsinasi"  - ir visa tai vyksta  Keiptaune. Tai yra, penkias dienas Jūsų profilyje draugai mato naujus postus su video ir foto iš Keiptauno. Savaime suprantama, jie iškarto pradeda smalsauti: „Ar tu tikrai TEN“?  Taip į projektą pritraukiami nauji žmonės, nes daugelis nori patys išbandyti šią programėlę. Kai kurie laimingieji, išbandę šią programėlę, gauna dovanų-  REALIĄ kelionę į Keiptauną!


Kaip viskas veikia? 
Užeinate į My Cape Town Holiday Feisbook’e, spaudžiate Start the holiday ir patys pasirenkate savo penkių dienų virtualios kelionės programą.

virtualios keliones i Cape Town programa

Gaunate tikrų tikriausią virtualų aviabilietą. 

virtualus bilietas kelionei i Cape Town

Postinate draugams apie savo kelionę ir varote į Keiptauną.

skrendam i Cape Town

Šią šaunią „Cape town tourism“ idėją įgyvendino marketingo ir reklamos guru „Ogilvy“. Jiems pavyko padaryti neįtikėtiną dalyką – paversti reklamą dalimi gyvenimo. „Cape town tourism“ ir „Ogilvy“ sukūrė atskirą etapą programėlės vartotojo gyvenime. Ir šis mažytis etapas yra toks ryškus bei užburiantis, kad atkreipia visų Jūsų draugų dėmesį. Idėjos autoriai nepostina Jums visokio  reklaminio šlamšto į profilį – jie sukūrė personalizuotą istoriją ir privertė Jūsų draugus ja patikėti. Pripažinkite, puiki idėja, tobulas įgyvendinimas ir geras pavyzdys Lietuvos turizmo departamentui, kaip reikia pritraukinėti turistus į savo šalį.

2013 m. lapkričio 29 d., penktadienis

Svarbi informacija „Air Lituanicos“ keleiviams, skrendantiems į Amsterdamą

Nors „Air Lituanica“ daužo kulnimis į krūtinę ir žada, kad visais keleiviais skrendančiais į Amsterdamą bus pasirūpinta, realybėje yra kiek kitaip. „Air Lituanica“ pasirūpino tik savo kailiu - pasistengė, kad nereikėtų keleiviams mokėti kompensacijų. „Air Lituanica“ net nesugebėjo savo klientams pranešti kur tiksliai reikia kreiptis, norint pasikeisti per juos pirktus bilietus į „Estonian Air“ bilietus. Todėl mes pateikiame trumpą instrukciją „Air Lituanicos“ keleiviams skrendantiems į Amsterdamą.

Jei bilietą pirkote kelionių agentūroje – NEDELSIANT  kreipkitės į savo agentūrą. Mano kolegos, savo srities profesionalai, jumis tikrai pasirūpins.

Jei aviabilietą pirkote savarankiškai „Air Lituanicos“ svetainėje, tuomet jums reikia:
  1. Kuo skubiau kreiptis į „Air Lituanicos“ klientų aptarnavimo centrą, kuris yra Vilniaus oro uoste, išvykimo salėje, II aukšte. Kreiptis galite ir telefonu: +370 700 40 444. Visiems vykstantiems į Amsterdamą iki gruodžio 12-tos dienos turėtų būti perrašomi ir keičiami aviabilietai į „Estonian Air“ bilietus. „Air Lituanicos“ ofise turite reikalauti, kad jums pakeistų bilietus (į prašymus pateikti perrašytus galiojančius bilietus el. paštu klientų aptarnavimo centras gali ir nesureaguoti). Jei bilietų nepakeis, už nebegaliojančius bilietus galėsite susigrąžinti sumokėtus pinigus.
  2. Visi kas keliauja į Amsterdamą arba grįžtą iš Amsterdamo į Vilnių po gruodžio 12-tos dienos turi KUO SKUBIAU kreiptis į „Estonian Air“ atstovybę  - TAS (Ticketing Airport Services), kuri yra Vilniaus oro uoste, išvykimo salėje. Į TAS galite kreiptis tiek telefonu +370 52329300, tiek e-mail‘u  vno@ticketing.lt Tik TAS‘e galite su savo turimais „Air Lituanicos“ bilietais įsigyti „Estonian Air“ bilietus į Amsterdamą arba grįžimo bilietus iš Amsterdamo į Vilnių už specialią kainą. Į TAS (Ticketing Airport Services) REKOMENDUOJAME KREIPTIS NEDELSIANT, nes „Air Lituanica“, mūsų žiniomis, net nesugebėjo susitarti, kad keleiviams, nusipirkusiems bilietus per juos, būtų laikinai rezervuotos vietos estų lėktuve, todėl „Estonian Air“ laisvai pardavinėja bilietus. Jei pavėluosite, galite nebegauti aviabilietų į nusipirktą skrydį, todėl gali tekti keisti skrydžio datas ir patirti didelių finansinių nuostolių.

Tikimės, kad mūsų pateikta informacija Jums buvo naudinga ir Jus sėkmingai pakeitėte aviabilietus.