„Air Lituanica“ skraido tik kelis mėnesius, o jau turi labai
rimtų problemų. „Estonian Air“ pranešė bendrovei „Air Lituanica“ apie tai, kad nuo ketvirtadienio nutraukia su ja skrydžių paslaugų sutartį ir komercinę sutartį.
„Bendrovė „Air
Lituanica“ kelis kartus neįvykdė mokėjimo įsipareigojimų bendrovei „Estonian
Air“, numatytų mūsų sutartyse, – pranešime spaudai cituojamas Janas Palméris, bendrovės
„Estonian Air“ vadovas. – „Estonian Air“ buvo priversta nutraukti sutartis dėl
pakartotinių jų pažeidimų iš oro bendrovės „Air Lituanica“ pusės, kurie nebuvo
pašalinti nepaisant besitęsiančių derybų ir atsiskaitymo pasiūlymų, kuriuos
pateikė bendrovė „Estonian Air“.
Tuo tarpu „Air
Lituanica” teigia esanti nustebinta, bet tikina, kad keleiviai jokių nepatogumų
nepatirs. „Kompanijai „Estonian Air“ perėmus vykdyti skrydžius iš Vilniaus į
Amsterdamą, keleiviai neturėtų pajusti jokių nepatogumų, tačiau iškilus
klausimams, jie visada gali kreiptis į mūsų Klientų aptarnavimo centrą. Mes
esame pardavę 480 bilietų į Amsterdamo skrydžius ir visais keleiviais bus
pasirūpinta, o keleiviais, kurie įsigijo bilietus per „Estonians Air“, pasirūpins
Estijos kompanija t.y. garantuos jiems
jų teises“, – pranešime cituojamas „Air Lituanica“ direktorius Erikas Zubrus.
Tad kaip yra iš tikrųjų?
Nesikapstysiu po E. Zubraus ir S. Bartkaus sąmokslo teorijas, tiesiog
pabandysiu logiškai sudėlioti faktus. Tai, kad „Air Lituanica“ turėjo sumokėti
estams depozitą, tai ir arkliui aišku, nes kitaip su jais niekas nenorėtų
turėti reikalų. Tačiau E. Zubraus minima
suma tikrai neadekvati. Nes ir „Air Lituanica“ taip pat turi įsipareigojimų
estams: tiek lėktuvo nuoma, tiek
rezervacinės sistemos panauda, lietuviai
estams skolingi net ir už tai „Air Lituanica“ veiklą pradėjo jodama ant „Estonian
Air“ vardo. Ir čia klausimas kas ir kam
daugiau skolingas? Tad panašu į tai, kad „Air Lituanica“ skolų pūlinys, kurį E.Zubrus ir S. Bartkus bandė slėpti, sprogo. Ir sprogo taip, kad „Air Lituanica“
gali ir nebeišsikapstyti. Net Civilinės aviacijos administracija šiandien
prabudo ir pranešė, kad pradeda
"Air Lituanicos" finansinį patikrinimą. Net jeigu CAA ir praneš, kad „Air Lituanica“ gali tęsti veiklą, įmonei bus suduotas
milžiniškas smūgis, po kurio „Air Lituanica“
vargu ar atsities. Nors ir esu už tai, kad Lietuva turėtų savo nacionalinę aviakompaniją, tačiau bijau,
kad šiandien yra „Air Lituanicos “ pabaigos pradžia, nes:
- „Air Lituanica“ gavo smūgį žemiau juostos – pagrindinis partneris pasitraukia, dėl to, kad lietuviška aviakompanija nevykdė mokėjimo įsipareigojimų. Net jei CAA ir praneš, kad „Air Lituanica“ gali tęsti veiklą, tai lietuviams praktiškai nėra šansų surasti kitą partnerį. Tiesiog „Air Lituanica“ dabar niekas nebepasitikės. Viena didžiausių kelionių agentūrų „West Express“ jau sustabdė bendradarbiavimą su „AirLituanica“.
- Vilniaus miesto savivaldybei šių metų lapkritis ir gruodis yra finansiškai sunkiausi mėnesiai. Maža to Vilniaus miesto savivaldybė yra paskendusi skolose ir balansuoja ant bankroto ribos. Ir jau būtų bankrutavusi, jei ne Finansų ministerijos parama. Tad vargu ar atsiras pinigų „Air Lituanicai“. O pati „Air Lituanica“ be dotacijų ilgai nepratemps, nes artėja sausis - mėnuo, kuomet mažiausi keleivių srautai ir didžiausios sąskaitos.
- Susisiekimo ministerija „Air Lituanicos“ negelbės, nes vasaros pabaigoje susisiekimo ministras R.Sinkevičius yra pasakęs: „Aš nežinau, iš ko išgyvens „Air Lituanica“. Jei Vyriausybės bus prašoma finansinės paramos, biudžete tam nėra pinigų.“ Be to dotuoti privačias aviakompanijas draudžia ES teisė.
Net jei šį kartą „Air
Lituanica“ išsikapstys, tai tik laiko klausimas, kaip ilgai ji merdės ir kada
bankrutuos. Nes kaip ir esu rašęs savo pamąstymuose dėl „Air Lituanica“ ateities – tai abejotinas projektas su nelabai švaria pradžia ir daugybe klaustuku. Ir
jei „Air Lituanicos“ neužvers finansinės problemos, tai
„Air Lituanica“ projektas bus uždarytas dėl politinių priežasčių. Kai
tik iš mero pareigų bus nuverstas A.Zuokas, netrukus bus užraukta ir „Air
Lituanica“ . Taigi bijau, kad belieka
laukti dėsningos pabaigos -„Air Lituanicos“ bankroto.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą