Pats sau buvau pažadėjęs kurį laiką
nerašyti apie “Air Lituanicą”, bent jau kol nebus šios bendrovės 2013 metų finansinės veiklos
ataskaitos. Tačiau, kai praėjusią savaitę
spaudoje kilo širšalas dėl “Air Lituanicos” skolų, nesusilaikiau. Tad šį
kartą trumpai apie “Air Lituanicos” skolas. Naujienų portalas “Diena.lt” pranešė, kad “Air Lituanica” yra skolinga Vilniaus oro uostui ir “balansuoja ties riba”. Tame pačiame straipsnyje užsimenama, kad “Air Lituanicai” finansinių pretenzijų turi ir estų bendrovė "Estonian Air", iš kurios sostinės savivaldybės vežėjas nuomojasi vieną iš dviejų orlaivių. Aišku, “Air Lituanicos” vadovybė visus patikino, kad
jų bendrovė jokių skolų neturi. Tačiau vertėtų atkreipti dėmesį į kelias
detales. Gal tiesiog sutapimas, bet tą pačią dieną, kai atsirado Diena.lt
straipsnis apie “Air Lituanicos” skolas, ši bendrovė buvo skolinga SODRAI
beveik 100 000 litų.
Dar įdomiau atrodė tos pačios dienos
“Air Lituanicos” komercijos direktoriaus Simono Bartkaus komentaras savo blog‘e
“Air Lituanicos” skolų tema:” 2013 09 19, 09:33 Gyvenimas “in the world full of
haters” yra sudėtingas. Žvelgiant iš šono į realybę: yra labai labai sudėtinga
“Air Lituanica” turėti skolų. Po aviacijos krizės 2009-2010 metais Europoje
start-up aviakompanijos, įskaitant “Air Lituanica”, praktiškai už visas
paslaugas – oro uostų paslaugas, ground handlingą, kurą ir t.t. moka iš anksto.
Dėl to įėjimas į aviacijos rinką yra gerokai sudėtingesnis, bet tai žinojome ir
tai ne naujiena.“
Būtent šis “Air Lituanicos” komercijos direktoriaus Simono Bartkaus komentaras
ir priverčia susimastyti, kad “Air Lituanica” tikrai gali būti paskendusi
skolose:
- Kalbėti apie mistinius “heiterius”, kuomet klausia apie skolas yra žemiau kritikos. Tai tiesiog neprofesionalu ir yra labai negeras ženklas keleiviams;
- Kai dėl įmonės skolų tampa kalta ne pati kompanija ir jos vadovybė, o žurnalistai, kurie apie tas skolas rašo, tai jau primena situaciją “veidrodis kaltas, kad snukis kreivas”;
- Neaiškus mykimas “labai sudėtinga “Air Lituanica” turėti skolų”, kai kabo beveik 100 000 litų skola SODRAI irgi nieko gero nežada;
- Na, o nedidelis melas, kad: ” “Air Lituanica” praktiškai už visas paslaugas – oro uostų paslaugas, ground handlingą, kurą ir t.t. moka iš anksto” irgi sukelia įtarimų dėl įmonės finansinės būklės. Mat kiekvienas bent kažkiek susidūręs su aviacija ir/ar užsakomaisiais skrydžiais žino, kad oro uosto mokesčiai apskaičiuojami tik po skrydžio, nes priklauso nuo keleivių skaičiaus ir orlaivio tonažo. Aišku “Air Lituanica” gali kažkokią dalį mokesčių mokėti avansų, tačiau labai abejoju, kad moka visą sumą, nes jos tiesiog neįmanoma tiksliai paskaičiuoti avansu.
Dar daugiau įtarimų apie “Air Lituanicos” skolas sukelia informacijos apie
lietuviškų oro linijų skolų dingimas (pvz. straipsnis apie skolas “Delfyje”
išbuvo vos valandą, o informacija apie beveik 100 000 litų skolą SODRAI magišku
būdu dingo iš Rekvizitai.lt svetainės). Tad klausimas apie “Air Lituanicos”
skolas lieka atviras ir aktualus. O prisimenant “Star1Airlines” bankroto
istoriją, tai ten viskas irgi prasidėjo nuo “nekaltų pletkų” apie šios
bendrovės skolas oro uostams, kurias bendrovės vadovai irgi neigė.
Tikiuosi, kad šios “Air Lituanicos” skolos tėra mitas ir “heiterių”
išpuolis prieš lietuvišką aviaciją. Taip pat tikiuosi, kad “Air Lituanicos”
keleiviams neteks minti bankroto administratorių slenksčių, o vilniečiams
neteks stebėti, kaip “savi ir reikalingi dėdės” už simbolinę paskolą pasiima
egzotišką “Air Lituanicos” turtą – susprogusių pirčių kompleksą Vilniaus centre, kur vien sklypo vertė keli milijonai. Na, o keliautojams, kurie
nusprendėte įsigyti "Air Lituanica" bilietus, rekomenduoju apsidrausti
nuo neįvykusios kelionės arba bilietus pirkti su kreditine kortele -"Air
Lituanica" nesėkmės atveju, su banko ar draudimo bendrovės pagalba, galėtumėte atgauti
savo pinigus.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą