Air Lituanica“ skraidina keleivius jau gerą savaitę, tačiau susidomėjimas
lietuviškomis oro linijomis neblėsta. Eteris mirguliuoja naujienomis apie „Air
Lituanicą“. Pirmiausia, „Air Lituanica“ pradėjo kasdienius skrydžius iš
Vilniaus į Amsterdamą. Pirmuosius „Air Lituanicos“ keleivius Amsterdamo Šipolio
(Schiphol) oro uostas pasitiko raudonomis tulpėmis.
„Air Lituanica“ tikisi, kad
Amsterdamo kryptis yra patraukli ne tik į verslo ir turizmo keliautojams, bet
ir „tranzitiniams“ keleiviams, kuriems per Amsterdamą patogu keliauti
jungiamaisiais skrydžiais. Beje, aviacijos portalas „Anna.areo“ praneša, kad
„Air Lituanica“ nuo rugsėjo skraidys į Amsterdamą du kartus per dieną. Aišku
smagu, kad „Air Lituanica“ dvigubins reisų skaičių į Amsterdamą. Optimistai
gali galvoti, kad „Air Lituanicos“ išankstiniai bilietų pardavimai tokie geri,
kad dvigubinamas reisų skaičius. Tačiau, jei pardavimai tikrai tokie geri, kad
tuomet kam skelbti skrydžiams į Amsterdamą akciją ir pardavinėti bilietus ant
savikainos ribos? Tiems kas dar nežino, pranešu, kad „Air Lituanica“ skrydžiui į Amsterdamą paskebė akciją ir „stumia“ bilietus po 599 į abi puses, t.y
pardavinėja bilietus už savikainą, o gal net ir pigiau jos. Gali būti, kad
bilietų pardavimai į Amsterdmą stringa. Maža to, panašu, kad „Air Lituanicą“
paspaudė code-sharing partneriai, pareikalavę vykdyti du skrydžius į
Amsterdamą.
Beje, S.Bartkus neslėpia, kad konkurentai sureagavo į naujo oro vežėjo
atėjimą į rinką – ir konkurentų skrydžiai į Briuselį atpigo. Galbūt todėl „Air Lituanica“ lėktuvai į Briuselį kartais skrenda beveik pilni, kartais – pustuščiai. Kaip žinia, pirmojo skrydžio metu
buvo užimtos 72 vietos iš 76. Vėlesniuose skrydžiuose užimtų vietų skaičius
svyravo, kartais nesiekdamas ir 50 proc. Manau, kad „Air Litunica“ tikėjosi
„nugriebti grietinėlę“, susijusią su ES primininkavimu, bet panašu į tai, kad „grietinėlę
nugriebė“ „Briussels Airlines“, pardavusios nemažą dalį išankstinių bilietų Tad
„Air Lituanicai, užuot „nugriebus grietinėlę,“ tenka laižyti pustuštį
grietinėlės indelį...
Nepaisant savo abejonių ir konkurentų
spaudimo „Air Lituanicai“ linkiu įgyvendinti savo ambicingus tikslus:
skraidinti keleivius 16 maršrutų, per metus pervežti virš pusės milijono
keleivių ir 2015 metais pasiekti lūžio tašką – kuomet pajamos viršija sąnaudas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą