2013 m. liepos 9 d., antradienis

Trumpa pirmųjų “Air Lituanica” skrydžių apžvalga

Air Lituanica“ skraidina keleivius jau gerą savaitę, tačiau susidomėjimas lietuviškomis oro linijomis neblėsta. Eteris mirguliuoja naujienomis apie „Air Lituanicą“. Pirmiausia, „Air Lituanica“ pradėjo kasdienius skrydžius iš Vilniaus į Amsterdamą. Pirmuosius „Air Lituanicos“ keleivius Amsterdamo Šipolio (Schiphol) oro uostas pasitiko raudonomis tulpėmis. 


„Air Lituanica“ tikisi, kad Amsterdamo kryptis yra patraukli ne tik į verslo ir turizmo keliautojams, bet ir „tranzitiniams“ keleiviams, kuriems per Amsterdamą patogu keliauti jungiamaisiais skrydžiais. Beje, aviacijos portalas „Anna.areo“ praneša, kad „Air Lituanica“ nuo rugsėjo skraidys į Amsterdamą du kartus per dieną. Aišku smagu, kad „Air Lituanica“ dvigubins reisų skaičių į Amsterdamą. Optimistai gali galvoti, kad „Air Lituanicos“ išankstiniai bilietų pardavimai tokie geri, kad dvigubinamas reisų skaičius. Tačiau, jei pardavimai tikrai tokie geri, kad tuomet kam skelbti skrydžiams į Amsterdamą akciją ir pardavinėti bilietus ant savikainos ribos? Tiems kas dar nežino, pranešu, kad „Air Lituanica“ skrydžiui į Amsterdamą paskebė akciją ir „stumia“ bilietus po 599 į abi puses, t.y pardavinėja bilietus už savikainą, o gal net ir pigiau jos. Gali būti, kad bilietų pardavimai į Amsterdmą stringa. Maža to, panašu, kad „Air Lituanicą“ paspaudė code-sharing partneriai, pareikalavę vykdyti du skrydžius į Amsterdamą.


Beje, S.Bartkus neslėpia, kad konkurentai sureagavo į naujo oro vežėjo atėjimą į rinką – ir konkurentų skrydžiai į Briuselį atpigo. Galbūt todėl „Air Lituanica“ lėktuvai į Briuselį kartais skrenda beveik pilni, kartais – pustuščiai. Kaip žinia, pirmojo skrydžio metu buvo užimtos 72 vietos iš 76. Vėlesniuose skrydžiuose užimtų vietų skaičius svyravo, kartais nesiekdamas ir 50 proc. Manau, kad „Air Litunica“ tikėjosi „nugriebti grietinėlę“, susijusią su ES primininkavimu, bet panašu į tai, kad „grietinėlę nugriebė“ „Briussels Airlines“, pardavusios nemažą dalį išankstinių bilietų Tad „Air Lituanicai, užuot „nugriebus grietinėlę,“ tenka laižyti pustuštį grietinėlės indelį...
Nepaisant savo abejonių ir konkurentų spaudimo „Air Lituanicai“ linkiu įgyvendinti savo ambicingus tikslus: skraidinti keleivius 16 maršrutų, per metus pervežti virš pusės milijono keleivių ir 2015 metais pasiekti lūžio tašką – kuomet pajamos viršija sąnaudas.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą