2013 m. spalio 31 d., ketvirtadienis
2013 m. spalio 29 d., antradienis
„Zippo“ gelbsti Olimpiadą
Turbūt žinote, kad šiuo metu Rusijoje vyksta Olimpinės ugnies estafetė.
Beje, ši estafetė bus brangiausia per visą Olimpinių žaidinių istoriją: spalio
7-ąją į Rusiją iš Graikijos atskraidinta olimpinė ugnis po Rusiją keliaus 123
dienas, aplankys 2900 miestų ir ją galės pamatyti daugiau kaip 130 milijonų
šios valstybės piliečių. Nežinau kokia bus Sočio Olimpiada, bet Sočio Olimpinės ugnies estafetė jau spėjo liūdnai pagarsėti. Vien per pirmas kelias dienas Olimpinis deglas buvo užgesęs kelis kartus, o sykį Olimpinės ugnies deglas buvo
net sprogęs dėl deglo dujų sistemos nesklandumų.
Manęs nenustebino tai, kad Olimpinė ugnis buvo kelis kartus užgesusi. Tokios situacijos gan dažnos: Olimpinė ugnis gęsta vos ne per kiekvienas Olimpines žaidynes, todėl kartu su pagrindiniu deglu keliauja ir atsarginis
fakeliukas, su ugnimi iš tos pačios Graikijos. Ir jei netyčia užgęsta pagrindinis
fakelas, tai jis užkuriamas iš atsarginio. Nustebino tai, kaip tokia situacija
pasinaudojo „Zippo“ marketologai. Jie savo socialiniuose tinkluose išplatino
šią nuotrauką:
Puikus realaus laiko
marketingo pavyzdys: „Zippo“ čia ir dabar gelbsti Olimpiadą. Savaime
suprantama, kad ši foto labai greitai dingo iš eterio - gal Rusijos valdžios
prašymu, o gal „Zippo“ susiprato, kad perlenkė lazdą, nes iš Olimpiados „fail‘ų“
daryti marketingą kažkaip nefasonas.
2013 m. spalio 1 d., antradienis
Naujas požiūris į Lietuvos prezentaciją
Rugsėjo pabaigoje „Investuok Lietuvoje“ pristatė naują klipą, skirtą
populiarinti šalį ir kviesti užsienio bendroves čia įsikurti. Dinamiška,
versli, galinti pasiūlyti talentingus darbuotojus, aukšto lygio infrastruktūrą
ir gyvenimo kokybę. Tokia Lietuva vaizduojama naujame „Investuok Lietuvoje“
vaizdo klipe.
Nustebino klipo kokybė ir naujas požiūris į Lietuvos vertybes bei
privalumus. „Investuok Lietuvoje“ komanda kartu su lietuvių audiovizualinių projektų kūrėjais „Pvz.lt“ ir Didžiosios Britanijos kūrybinės komunikacijos agentūra „Curious“ pasistengė parodyti Lietuvos privalumus šiuolaikiška ir
modernia forma. Manau, kad jiems tai pavyko, nes klipas tikrai turi „ugnelę“,
kuri turėtų „užkabinti“ verslininkus investuoti Lietuvoje. Akivaizdu, kad klipo kūrimui skirta Europos Sąjungos fondų parama nuėjo ne veltui.
Manau, kad šis klipas puikiai reprezentuos Lietuvą įvairiuose tarptautiniuose
verslo renginiuose ir bus dažnai naudojamas „Investuok Lietuvoje“, diplomatinių
atstovybių ir kitų viešojo bei privataus sektoriaus atstovų komunikacijos
priemonėse.
2013 m. rugsėjo 30 d., pirmadienis
Lietuvos turizmas keliasi į socialinius tinklus
Turizmo dienos proga Valstybinis Turizmo departamentas (toliau VTD) visiems
pateikė staigmeną: pristatė socialinių tinklų kampaniją „Like‘able Lithuania“.
Kampanijos tikslas 5 socialiniuose tinkluose trejomis kalbomis (lietuvių, anglų
ir rusų) pristatyti Lietuvą ir šalies turizmo potencialą. Valstybinis turizmo
departamentas pristatys unikalias turizmo galimybes Lietuvoje Facebook,
Google+, Vkontakte, Twitter ir Youtube. Kasdieną čia bus galima susipažinti su
įdomiomis vietomis, faktais, anonsais, netikėtais atradimais.
Labai džiugu, kad VTD prabudo iš letargo ir pradėjo kažką daryti. Ši VTD
kampanija verta tiek pagyrų, tiek trupučio kritikos.
Taigi pagyros:
- Pats faktas, kad VTD pagaliau suvokė internetinio marketingo galią ir pradėjo dirbti tuo klausimu, jau neįtikėtinas.
- Teisingai parinkti socialiniai tinklai. Labiausiai džiugina, kad VTD rimčiau atsigręžė į Rusijos rinką ir pradėjo dirbti su Vkontakte.
- Bandymas įtraukti į kampaniją kuo daugiau žmonių, kurie kurtų turinį apie Lietuvą bei dalintųsi šiuo turiniu su draugais. Tikiuosi, kad VTD pavyks įgyvendinti savo ambicingą tikslą surinkti 1 000 000 Lietuvos turizmo fanų.
- Tikrai nebloga idėja „Miestų varžytuvės“, kur kiekvienas gali palaikyti savo miestą – kelti nuotraukas ir jomis dalintis, palikti atsiliepimą apie miestą, kviesti draugus balsuoti už vieną iš miestų. Kiekvienas vartotojo atliktas veiksmas (nuotraukos įkėlimas, atsiliepimas ar kt.) skirs miestui vieną tašką, o gruodžio viduryje, pasibaigus varžytuvėms, daugiausia taškų surinkęs miestas bus paskelbtas „Miesto varžytuvių“ nugalėtoju.
Na ir truputis kritikos:
- Šiaip pati kampanija tarptautiniame internetinio marketingo lygmenyje yra silpnoka ir blanki. Iš 450 tūkst. litų vertės projekto, kuri parengė ir prižiūrės konkursą laimėjusi digital agentūra„The Chocolate“, tikėjausi kažko originalesnio ir įdomesnio. Bet žinant, kad kampaniją „Like‘able Lithuania“ įgyvendina pats Valstybinis turizmo departamentas, tai rezultatas visai neblogas. Kai Lietuvoje tarptautinio lygio prezentacinius projektus bando įgyvendinti valstybinė įstaiga, tai amžinai susiduriama su dviem problemom: idėjų badas ir lėšų stygius. Na o VTD šį kartą gan sėkmingai išlaviravo, kadangi projektas finansuojamas iš ES lėšų.
- Noras statyti „LIKE“ skulptūrą. Sakykite ką norite, bet ši idėja skamba keistai. Ypač, kai svaičiojama, kad didžiausia pasaulyje „LIKE“ skulptūra taps nauju turistų traukos objektu Lietuvoje. Tokie svaičiojimai man primena surūdijusio vamzdžio Nėries pakrantėje istoriją. Lietuva nėra tokia digital kaip Singapūras ar Honkongas, nėra pas mus ir Silicio slėnio. Tad man kažkaip nesižiūri Lietuvoje „LIKE“ skulptūra... Nors gal aš ir klystu, nes daug kas priklauso ne tik nuo idėjos, bet ir nuo jos išpildymo.
Facebook (lietuvių kalba)
Facebook (anglų kalba)
Twitter (anglų kalba)
Google+ (anglų kalba)
Vkontakte (rusų kalba)
YouTube
p.s.
Facebook (anglų kalba)
Twitter (anglų kalba)
Google+ (anglų kalba)
Vkontakte (rusų kalba)
YouTube
p.s.
kai kalbėjau, kad iš VTD
tikiuosi kažko originalesnio ir
įdomesnio, nejuokavau. Ir artimiausiu laiku pasistengsiu atlikti kelių įdomių ir originalių turizmo digital kampanijų
apžvalgą, kas tikiuosi įkvėps VTD naujoms Lietuvos turizmo kampanijoms.
2013 m. rugsėjo 26 d., ketvirtadienis
Trumpai apie pasitikėjimą
Daugeliui Jūsų turbūt teko girdėti posakį: "pasitikėjimas - pardavimų
tramplinas". Pasitikėjimas reiškia, kad klientas pirkdamas Jūsų produkciją
nemato rizikos savo sveikatai ir gerbūviui ir kad Jūsų partneris, dirbdamas su
jumis nejaučia baimės ir grėsmės savo verslui. Apskritai, be pasitikėjimo
pardavimas beveik niekada neįvyksta.
Turizme pasitikėjimas yra kertinis pardavimų akmuo, nes šiandien
(išankstinių pirkimų/pardavimų laikais) mes mokame pinigus, o į kelionę
vykstame už gero pusmečio. Maža to, turizme pinigai mokami ne už pačią kelionę,
o už gero poilsio ar įspūdingos pažintinės programos lūkesčius, nes turistas
pirkdamas kelionę, pirkimo metu negali objektyviai įvertinti pirkinio kokybės.
Prarasti pasitikėjimą labai lengva ir labai
sunku jį užsitarnauti. Juolab, kad žmogaus prigimčiai yra būdingos
abejonės ir baimės. Yra daug būdų, kaip įteigti pasitikėjimą savo klientams.
Tačiau, mano nuomone, efektyviausi būdai – TVARKA ir GERAS VARDAS. Tvarka
visomis prasmėmis. Kai klientai matys tvarką Jūsų parduotuvėje
ar biure, kai jie matys tvarkingus darbuotojus, kai pateiksite klientams ar
partneriams tvarkingą ir suprantamą pasiūlymą, kai tesėsite pažadus - jie jumis
labiau pasitikės. Niekas nepasitiki netvarka, pažadukais ir melagiais. Tvarka
ir ištesėti pažadai sukuria Jums nepriekaištingą reputaciją, didina
pasitikėjimą klientų akyse ir mažina marketingo sąnaudas.
2013 m. rugsėjo 25 d., trečiadienis
“Air Lituanica” skolos: tikros ar išgalvotos?
Pats sau buvau pažadėjęs kurį laiką
nerašyti apie “Air Lituanicą”, bent jau kol nebus šios bendrovės 2013 metų finansinės veiklos
ataskaitos. Tačiau, kai praėjusią savaitę
spaudoje kilo širšalas dėl “Air Lituanicos” skolų, nesusilaikiau. Tad šį
kartą trumpai apie “Air Lituanicos” skolas. Naujienų portalas “Diena.lt” pranešė, kad “Air Lituanica” yra skolinga Vilniaus oro uostui ir “balansuoja ties riba”. Tame pačiame straipsnyje užsimenama, kad “Air Lituanicai” finansinių pretenzijų turi ir estų bendrovė "Estonian Air", iš kurios sostinės savivaldybės vežėjas nuomojasi vieną iš dviejų orlaivių. Aišku, “Air Lituanicos” vadovybė visus patikino, kad
jų bendrovė jokių skolų neturi. Tačiau vertėtų atkreipti dėmesį į kelias
detales. Gal tiesiog sutapimas, bet tą pačią dieną, kai atsirado Diena.lt
straipsnis apie “Air Lituanicos” skolas, ši bendrovė buvo skolinga SODRAI
beveik 100 000 litų.
Dar įdomiau atrodė tos pačios dienos
“Air Lituanicos” komercijos direktoriaus Simono Bartkaus komentaras savo blog‘e
“Air Lituanicos” skolų tema:” 2013 09 19, 09:33 Gyvenimas “in the world full of
haters” yra sudėtingas. Žvelgiant iš šono į realybę: yra labai labai sudėtinga
“Air Lituanica” turėti skolų. Po aviacijos krizės 2009-2010 metais Europoje
start-up aviakompanijos, įskaitant “Air Lituanica”, praktiškai už visas
paslaugas – oro uostų paslaugas, ground handlingą, kurą ir t.t. moka iš anksto.
Dėl to įėjimas į aviacijos rinką yra gerokai sudėtingesnis, bet tai žinojome ir
tai ne naujiena.“
Būtent šis “Air Lituanicos” komercijos direktoriaus Simono Bartkaus komentaras
ir priverčia susimastyti, kad “Air Lituanica” tikrai gali būti paskendusi
skolose:
- Kalbėti apie mistinius “heiterius”, kuomet klausia apie skolas yra žemiau kritikos. Tai tiesiog neprofesionalu ir yra labai negeras ženklas keleiviams;
- Kai dėl įmonės skolų tampa kalta ne pati kompanija ir jos vadovybė, o žurnalistai, kurie apie tas skolas rašo, tai jau primena situaciją “veidrodis kaltas, kad snukis kreivas”;
- Neaiškus mykimas “labai sudėtinga “Air Lituanica” turėti skolų”, kai kabo beveik 100 000 litų skola SODRAI irgi nieko gero nežada;
- Na, o nedidelis melas, kad: ” “Air Lituanica” praktiškai už visas paslaugas – oro uostų paslaugas, ground handlingą, kurą ir t.t. moka iš anksto” irgi sukelia įtarimų dėl įmonės finansinės būklės. Mat kiekvienas bent kažkiek susidūręs su aviacija ir/ar užsakomaisiais skrydžiais žino, kad oro uosto mokesčiai apskaičiuojami tik po skrydžio, nes priklauso nuo keleivių skaičiaus ir orlaivio tonažo. Aišku “Air Lituanica” gali kažkokią dalį mokesčių mokėti avansų, tačiau labai abejoju, kad moka visą sumą, nes jos tiesiog neįmanoma tiksliai paskaičiuoti avansu.
Dar daugiau įtarimų apie “Air Lituanicos” skolas sukelia informacijos apie
lietuviškų oro linijų skolų dingimas (pvz. straipsnis apie skolas “Delfyje”
išbuvo vos valandą, o informacija apie beveik 100 000 litų skolą SODRAI magišku
būdu dingo iš Rekvizitai.lt svetainės). Tad klausimas apie “Air Lituanicos”
skolas lieka atviras ir aktualus. O prisimenant “Star1Airlines” bankroto
istoriją, tai ten viskas irgi prasidėjo nuo “nekaltų pletkų” apie šios
bendrovės skolas oro uostams, kurias bendrovės vadovai irgi neigė.
Tikiuosi, kad šios “Air Lituanicos” skolos tėra mitas ir “heiterių”
išpuolis prieš lietuvišką aviaciją. Taip pat tikiuosi, kad “Air Lituanicos”
keleiviams neteks minti bankroto administratorių slenksčių, o vilniečiams
neteks stebėti, kaip “savi ir reikalingi dėdės” už simbolinę paskolą pasiima
egzotišką “Air Lituanicos” turtą – susprogusių pirčių kompleksą Vilniaus centre, kur vien sklypo vertė keli milijonai. Na, o keliautojams, kurie
nusprendėte įsigyti "Air Lituanica" bilietus, rekomenduoju apsidrausti
nuo neįvykusios kelionės arba bilietus pirkti su kreditine kortele -"Air
Lituanica" nesėkmės atveju, su banko ar draudimo bendrovės pagalba, galėtumėte atgauti
savo pinigus.
2013 m. liepos 9 d., antradienis
Trumpa pirmųjų “Air Lituanica” skrydžių apžvalga
Air Lituanica“ skraidina keleivius jau gerą savaitę, tačiau susidomėjimas
lietuviškomis oro linijomis neblėsta. Eteris mirguliuoja naujienomis apie „Air
Lituanicą“. Pirmiausia, „Air Lituanica“ pradėjo kasdienius skrydžius iš
Vilniaus į Amsterdamą. Pirmuosius „Air Lituanicos“ keleivius Amsterdamo Šipolio
(Schiphol) oro uostas pasitiko raudonomis tulpėmis.
„Air Lituanica“ tikisi, kad
Amsterdamo kryptis yra patraukli ne tik į verslo ir turizmo keliautojams, bet
ir „tranzitiniams“ keleiviams, kuriems per Amsterdamą patogu keliauti
jungiamaisiais skrydžiais. Beje, aviacijos portalas „Anna.areo“ praneša, kad
„Air Lituanica“ nuo rugsėjo skraidys į Amsterdamą du kartus per dieną. Aišku
smagu, kad „Air Lituanica“ dvigubins reisų skaičių į Amsterdamą. Optimistai
gali galvoti, kad „Air Lituanicos“ išankstiniai bilietų pardavimai tokie geri,
kad dvigubinamas reisų skaičius. Tačiau, jei pardavimai tikrai tokie geri, kad
tuomet kam skelbti skrydžiams į Amsterdamą akciją ir pardavinėti bilietus ant
savikainos ribos? Tiems kas dar nežino, pranešu, kad „Air Lituanica“ skrydžiui į Amsterdamą paskebė akciją ir „stumia“ bilietus po 599 į abi puses, t.y
pardavinėja bilietus už savikainą, o gal net ir pigiau jos. Gali būti, kad
bilietų pardavimai į Amsterdmą stringa. Maža to, panašu, kad „Air Lituanicą“
paspaudė code-sharing partneriai, pareikalavę vykdyti du skrydžius į
Amsterdamą.
Beje, S.Bartkus neslėpia, kad konkurentai sureagavo į naujo oro vežėjo
atėjimą į rinką – ir konkurentų skrydžiai į Briuselį atpigo. Galbūt todėl „Air Lituanica“ lėktuvai į Briuselį kartais skrenda beveik pilni, kartais – pustuščiai. Kaip žinia, pirmojo skrydžio metu
buvo užimtos 72 vietos iš 76. Vėlesniuose skrydžiuose užimtų vietų skaičius
svyravo, kartais nesiekdamas ir 50 proc. Manau, kad „Air Litunica“ tikėjosi
„nugriebti grietinėlę“, susijusią su ES primininkavimu, bet panašu į tai, kad „grietinėlę
nugriebė“ „Briussels Airlines“, pardavusios nemažą dalį išankstinių bilietų Tad
„Air Lituanicai, užuot „nugriebus grietinėlę,“ tenka laižyti pustuštį
grietinėlės indelį...
Nepaisant savo abejonių ir konkurentų
spaudimo „Air Lituanicai“ linkiu įgyvendinti savo ambicingus tikslus:
skraidinti keleivius 16 maršrutų, per metus pervežti virš pusės milijono
keleivių ir 2015 metais pasiekti lūžio tašką – kuomet pajamos viršija sąnaudas.
Užsisakykite:
Pranešimai (Atom)